figurafestés

figurafestés

Festőlekvár (Painting Jam) 2014

2014. július 13. - MA5X
Üdv mindenki gondoltam írok egy rövid szösszenetet az idei összejövetelről.

Először is röviden mi is az a Painting Jam. Egy sima baráti találkozó, ahol 1 hétvégén Budapesten (pontosabban Budakeszin) Geridevilék kertjében összejövünk, 2 napon át festegetünk, megpróbáljuk a másik munkájában segíteni / kritizálni. Közben meg kötetlen duma, sörözés, viccmesélés és MAC szivatása ragasztós poénokkal (első alkalmon történtek miatt).
Tulajdonképpen, mint egy 2 napos lazulás, csak van kis kockulás is benne.




Csütörtök

Mivel szerettem volna pénteken Budapesten is körbenézni, mint turista + pár klubba is elugrani, hogy lássam mi merre van, így már csütörtökre megvettem a repülőjegyet. Este 6-kor szálltam le, gyorsan vettem egy 72 órás bérletet (ami itt tökéletes volt, mivel pont azután járt le, amikor már visszafelé a reptéren voltam), majd irány a város. Aki nem ismerné az utat a reptér és Budakeszi között röviden: E200, M3, M2, 22. Kb egy-másfél óra út.

Mielött megérkeztem volna Geriékhez volt egy kis kitérő. Bala számára le lett szállítva egy Zombicide társas. Mint kiderült a cél bár Budakeszi, de meglehetősen messze a Geriéktől. Kis extra autokázás után (Geri eljött végül kocsival értem) meg is érkeztem hozzájuk. Itt este még rövid beszélgetés után átmentünk a hotelhez (szomszéd épület :) ), ahol szoba kifizetése után el is foglaltam a helyet. Elötte még megigértem Kingának, hogy Péntek este átmegyek hozzájuk.

Bár lenn még menőztem, hogy nem kell net mert kikapcsolódni jöttem, de végül szégyenszemre mégis csatlakoztam lefekvés elött a wifire. És milyen jól tettem. Várt levél munkahely miatt, titoktartási szerződést kellett aláírni és visszaküldeni. Vicces mulatság mobilról... (nem).

Péntek


Reggeli ébredés és kis semmittevés után gyors fürdőszobai mutatvány, majd le a bolthoz reggeliért, majd busszal be Budapestre. A napi terv a következő volt: kb 14-ig városnézés nyugodtan, majd D21 és AlkimistaLabor. Többi klubbra nem volt idő sem, meg előre lebeszélni sem tudtam a dolgot, igy azok kimaradtak.
Igazából a napról sokat nem tudok mondani. Budai oldalon mászkálással indítottam, Margitsziget végigsétálással folytatva, majd Pesti oldal. Az egyetlen, ami rontott a dolgon a telefon volt. Az elmúlt két hétben nem volt annyi megkeresés munka ügyben, mint pénteken, Roaming díjban majd szépen látni lehet a hónapot...
Bár miatta kihagytam az ebédet, de az egész telefonálgatásban ami jó volt 1 interjú banki munka miatt.

Mire eljött a 14 óra lejártam a lábam rendesen, de klubbok nyitnak, így első célpont D21.
Keresgélés vicces. Utca 0 perc alatt megvolt, de a klub már nehézkesebb. Mint kiderült a Magyarok Házában van, sajnos ajtón ez nincs kiírva, így végül portás mondta meg. Akárcsak a labirintusszerü utat is. :D (igen, túlzok, nem olyan vészes). Itt találkoztam Liszkagékkal, megnéztem pár WHFB meccset (VC vs HE), időnként rápillantottam a közben folyó Infinityre.
Majd rövid beszélgetés Barakissal FreebootersFate-ről.
Próbáltam festést is mutatni, de... nagyon nem lett jó. Demo effektus bejött. Amit akartam mutatni, nem sikerült. Viszont nemkicsit elment közben az idő. Alkimistába 18-ra igértem az érkezést, 18:30 körül néztem rá órára látva, hogy nemkicsit vagyok elkésve.
Gyors elköszönés után, ketten (Kovács Viktorral) át is ugrottunk.

Nos ami leginkább magáról a klubbról megmaradt, hogy baromi párás. Belépve megüti az embert. Itt asztali játék mellett ment szerepjáték is, de legtöbben a hobby asztal mellett voltak.
Tulajdonképpen majd este 10-ig elpofáztuk az időt 2Lock-al és párjával (végére már csak ők maradtak ott az asztalnál). Mindig is szerettem volna hallani az ő véleményét arról, hogy milyen a festés, mi fontos neki és szóba került a GG is. Téma itt sokkal inkább a magánélet (főképp munka) és festés volt, mint d21-ben.

Indulás elött még rákérdeztem, hogy hol lehet vacsorát beszerezni, de ebből végül nem lett semmi, mivel pont jött villamos és inkább szállásra akartam visszaérni és pihenni a napi mászkálás után, mint enni. Mivel jóval 23 után érkeztem meg úgy döntöttem, hogy mégsem csengetek át Geriékhez (mint kiderült jobb is, ekkor már aludtak).

Szombat


Reggel úgy indult, mint a péntek, bár reggelire most meleget vettem (tekintve az előző napi déli szendvics + vacsora kihagyás miatti éhséget). Majd fél 9 körül átmentem Geridevilékhez. Itt a reggeli mulatság a székhordás + (sör)sátorállítás volt. Ahhoz képest milyen béna szoktam lenni a témában nem voltam túlságosan útban.

10 körül el kezdtek szállingózni a népek. Szép lassan megérkezett a társaság. Kipakolás után indult MAC vérszívása is. :) Én elkezdtem festeni a tervezett diorámát többiek is lassan nekiálltak. Lányoknak ez még unalmas volt ilyen korán, így elmentek íjászkodni. Közben megérkezett az 'új fiú' is, a Szabolcs. Ja igen, összesen kb 14-15-en voltunk, ami erősen a kert befogadóképességének határa.

Bár Ubinak volt az ötlete, hogy legyenek bemutatók, de ebből végül kb semmi sem lett, mindenki túlságosan el volt foglalva a festéssel. Aminek örültem, hogy két kérdésben is tudtam segíteni.
Az egyik bőrfestés, amit Szabi kérdezett. Bár nem éreztem túl meggyőzőnek a bemutatómat... Ezt javitandó fogok ide írni egy bejegyzést a közeljövőben.
A másik Balázs oriásfigurájának az árnyalása volt pigmentekkel. Ez már jobban sikerült, szerintem meggyőztem, hogy ekkora figuráknál mennyire hasznos lehet, ha pigmenttel / pasztelkrétával árnyal és nem festékkel.
Közben meg Lokival és Ubival szivattuk egy sort Tippit. Kb 3x biztos újrafestettük vele a figurájának a szemét. Mindig volt valami, amibe bele tudtunk kötni. Mondjuk a végére tényleg jól nézett ki. Sokkal jobban, mint elötte.

Nap közben volt 3 kellemes meglepetés. Az egyik Tündércafat megjelenése (reggel még azt mondta Loki, hogy nem ér rá, nem valószínü, hogy eljön). Második a Waldmann család megérkezése volt, Szabi elhozta őket is kicsit nézelődni, hogy mit csinálunk. Jövőre talán tud Orsi is jönni festeni.
A harmadik Kingának köszönhető nagyon finom ebéd volt. :)

A nap végére többen elszállingóztak, majd este 10-11 magasságában majd mindenki. Maradtunk talán négyen (Ubi, Loki, Tippi, én). A dioráma pont eddigre készült el, pár növényt és a figurákat ragasztottam fel a helyükre. Közben sztorizgatás és sörözés folyt. Tippi még megpróbált figurákat fotózni, de végül másnapra lett hagyva.

Vasárnap


Ez a nap számomra egyszerre volt hosszú és rövid. Tulajdonképpen hasonló indulás, mint eddig, de reggeli Geriéknél volt, nem boltban és persze mindent ki kellett pakolni a hotelből + kulcsot is leadtam.
Ezen a napon többen nem voltak, vagy csak későn érkeztek. Amivel én szórakoztam: Oroszlán mellszobor festése + mindenféle izesített alkoholmentes sör végigivása.
Igazából ez a nap nyugodtabban telt, talán még a beszéd is kevesebb volt, mint szombaton.
Akárhogy nézzük a nap fénypontja a csirkepaprikás lett, ami nemhogy finom volt, de mestermű. Ha az itteni németek valaha is ehetnének ilyet, hagynák a fenébe a kedvenc Curry-Wurst-ukat. Sajnálom, hogy nem lehetett útravalónak elrakni belőle.
Sajnos a nap itt számomra rövidre lett vágva. Repülő elérése miatt 15 óra elött el kellett indulnom (emiatt volt rövid a nap). Többen épp íjászkodtak, amikor elbúcsuztam tőlük.
Az utazás a reptérre meglepően problémamentes volt, majd 1 órával a terv elött érkeztem meg. Becsekkolás, átvizsgálás, várakozás a gépre.
És itt jött, ami miatt hosszú volt a nap: a gép jó fél óra késéssel indult, majd Frankfurt felett még egy órát körözött a rossz idő miatt. Emiatt természetesen vonatot / buszt is lekéstem, így várakozás a majdnem kihalt reptéren este 10 után, amikor jött a következő busz.
Mindennel együtt éjfélre értem haza (emiatt volt hosszú a nap), majd nyugtalan este.

Hétfő


Mi miatt volt nyugtalan az este? mert ezen a napon volt az élő interjú állás ügyben. Szerencsére délután háromkor. Viszont egész este nem aludtam, nap közben meg telefonok az állás miatt és más jelentkezések maitt. Az interjú baromi rövid volt, alig 15 perc (ezért viszont 4 óra utazás és várakozás...). Háát nem jósoltam nagy jövőt magamnak, de este 6-kor jött a telefon: engem választottak, Juli 7-én kezdek a Deutsche Banknál, mint fejlesztő.
Úgyhogy most már 1 hete ott dolgozok, igaz, egyelőre, mint próbaidős, de szvsz elég okos vagyok ahhoz, hogy benn tudjak maradni.

A lekvár (Jam) jövője


Többször, több emberrel is szóba került.
Egyrészt többiek szeretnének egyet szervezni még idén Ubiéknál, de több utazást decemberig nem tudok megoldani, így mindenképp kihagyom, ha lesz, ha nem. Mondjuk kis mázlival lesz ősszel itt németben is a Hesseniekkel, mint tavaly.
Másrészt remélhetőleg lesz jövőre is, jó dolog más a hobbyt kedvelő emberekkel eltölteni az időt, függetlenül attól, hogy tényleg fest-e az ember (mint pl tavaly a 36-40C-ban).

Ami jó lenne, ha tudna jönni mindenki, aki érdeklődik(D21, Alkimistában is voltak akik mondták, hogy jó lenne ilyenen részt venni), viszont ehhez a kertben már nincs elég hely.
Szóval ha valahogy meg is lesz oldva, kell egy új helyet találni neki, ahol elfér mindenki.
Ugyanakkor szóba került, hogy túl sok idegen emberrel elvesztené a baráti, mondhatni családias jellegét.

Mi a megoldás? Nem tudom.
Legjobb talán az lenne, ha lenne évente 4-5 ilyen egész hétvégés rendezvény, ahol szvsz a legfontosabb, hogy legyen átjárás köztük, hogy ne tudjon létrejönni klikkesedés, mert tapasztalat alapján az csak irigységet és utálatot szül.
Sajnos távolság, árak és szabadidő miatt szvsz egynél, max kettőnél többen nem tudok részt venni(mint pl idén, amikor választani kellett Jam és Fluffisztán között), pedig szivesen mennék mindre. Nagyon jók ezek az alkalmak motiválásra és tapasztalat megosztására is. Mindíg lehet 1-2 új trükköt tanulni / ellesni / kérdezni.


M.


A bejegyzés trackback címe:

https://ma5xfestesek.blog.hu/api/trackback/id/tr67423412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2014.07.13. 23:10:38

Tényleg jó lenne bejutási lehetőséget szerezni erre az eseményre. Tippem szerint nagyon gyorsan rendberaknátok Ti profik, hogy mik azok a hibáim, amik miatt a TTQ szint is csak ritkán jön össze. :(

Barakis

Névtelen 2014.07.14. 09:02:10

Csatlakozom Barakishoz, ha lenne valami szélesebb körben elérhető verzió, továbbra is tartom a jelentkezésem.
Amúgy köszönjük a beszámolót, jó volt olvasni!
Petrow

Névtelen 2014.07.14. 10:46:36

Mondjuk én rohadt irigy vagyok a kis painting james közösségre, illetve már az első alkalom után vágyódtam valami hasonóra, de mégis most azt mondanám, hogy ne bővítsétek! Mivel ti egy összeszokott barti társaság vagytok, szerintem ezt őrizzétek is meg annak. Ettől függetlenül festős összejövetelt lehetne tartani, nyilván nem családi otthonokba betörve:) Inkább valami klubban, persze annak meg a jam hangulat nem lenne meg.
Na mindegy irigykedem tovább:) Pedig pár km-re lakok Budakeszitől:)

Svindler

MA5X festések 2014.07.15. 21:05:45

Nos ugy tunik tobb hozzaszolas nem lesz, igy roviden:

Barakis: haat vagy rendberaknank, vagy sorozes es szorizgatassal elmenne a nap. Amugy profi talan csak 2 volt korunkben (Tippi es Loki), legalabbis csak oket tudom, hogy berfestenek, mindenki masnak csak kikapcsolodasos idotoltes.

Svindler: talan jovore? ugysem tud mindig mindenki raerni :)
Ha nem, akkor lehet kicsit rogdosni Ubi-t a nala rendezheto dologgal kapcsolatban, hatha lesz is belole valami, nem csak otlet.

bovites... igazabol en jobban szeretnem ha lenne bovites (vagy legalabb mindig legyen 1-2 uj ember, ha cserelodve is) mivel kulonben befasulhat a tarsasag, Foleg, ha mar mindenki ismeri mindenki mas sztorijait meg hobby-stilusat.

Orok felelmem az ilyen tarsulasoknak a 'belterjesseg' vagy tulsagosan elkulonules masoktol (ugyanez igaz klubbokra, rendezvenyekre, versenyekre, munkahelyekre, stb). Egyszeruen jobb, ha van kommunikacio masokkal es jobb, ha van mindig uj ember uj tortenetekkel vagy szemlelettel.
süti beállítások módosítása