figurafestés

figurafestés

Inspiration Modellbau Mainz 2013

2013. szeptember 23. - MA5X
Múlt csütörtökön láttam a MV blogon, hogy szombaton Mainzban lesz egy modell és makettkiállítás, ahova Baphomet (MV) és pár Das-Bemalforum tag is megy bemutatót tartani.
A dolog főképp azért keltette fel a figyelmemet, mert Mainz mindössze fér óra vonatútra van tőlem. Úgyhogy úgy döntöttem elmegyek megnézni és minél több fotót készíteni.


 Szombaton reggel korai kelés a 10 órai nyitás miatt, majd le az állomásra, ahonnan a Wiesbadeni vonattal irány Mainz (1 várossal korábbi leszállás). Közlekedés kissé meglepett, messze nincs olyan jól kitáblázva, mint Darmstadtban vagy Frankfurtban és finoman szólva drágább is. Egy sima menetjegy majd 2x annyiba kerül, mint az említett városokban. Villamos majd busz szépen kivitt a városból a vadonba (ld képeket).

Alapvetően egy apró kis összejövetelt vártam, ehhez képest meglepően nagy terem volt tele emberekkel és asztalokkal tele diorámákkal és festett figurákkal. Érdekes mód a diorámák szinte 100%-a 1:72-es vagy kisebb méretarányú volt. 28mm-es figurákat alig lehetett látni.

Vegyesen volt minden. Repülő modellek, Star Trek, háborús diorámák, papírépületek, cosplay, sőt még RC tankok, hajók és működő gépezetek is voltak. Igazából itt sokat lehetne írni, de inkább a képek beszéljenek, többet mondanak.

11 körül befutottak Stuttgart környékéről a festős bemutató tagjai is. Hoztak egy virtinnyi gyönyörű festett figurát és diorámát. Kis chat után hagytam őket kipakolni, előkészülni, de időnként visszamentem megnézni mi a helyzet náluk. Érdekes volt megnézni hogy ki min és hogyan dolgozik. Itt főképp Andreas és Patrik festését néztem, mivel Baphomet-ét már láttam.
  • Peter egy Római Gladiátort festett. Bőrt, hetvenmillió glazzel. (Nem ilyen finoman, de hasonlóképp festek én is)
  • Andreas Gandalf köpenyén dolgozott. Az átmenet már gyönyörű volt, így a ruha anyagán dolgozott, hogy szőtt lennek tűnjön. A módszere a következő volt: kis ecsettel a szálakat behuzogatta, majd nagyon híg glaze-ekkel az átmenet durvaságait finomította. Ahogy mondta még 50-60 óra tökölés mire kész (a jelenlegi állapotban is simán aranyat kapna GG-n) (Maga a módszere tetszett, az eredmény pedig magáért beszél)
  • Patrik egy skót katonát festett. Pontosabban a skótkockás szoknyáját. Egy 4/0-s ecsettel óvatosan pöttyögetve, megfestve az egyes rétegeket. Őszintén ez a módszer nagyon távol áll tőlem, bár tény, hogy az eredmény nagyon tetszetős volt.
 Kis extraként belekóstoltunk a Scale75 festékbe. Iszonyat íze van, ecsetnyalogatók nagyot szívnak ezzel a márkával.

Nemsokkal késöbb (16 óra után) leléptem. Itt úgy jött össze, hogy a vonatot visszafelé csak úgy értem el, hogy nem tudtam jegyet venni és bár a kalauznak direkt szóltam, hogy jegyet tőle akarok venni, de végül nem kellett, feketén utaztam haza, nem is jött felém ellenőrizni a jegyemet.

Persze voltak boltok is, el is csesztem kb 100 euro-t, de büszkén mondhatom, hogy figurát nem vettem .D
csak mindenféle base építő cuccot (milliput, téglák, műfű, stb) és festéket/pigmentet(warpaint inkek, pár VAC, Vallejo pigmentekből 7-8-at).

És a legfontosabb: a képek (többet csináltam, de ennyi, ami kb használható):

Inspiration Modellbau Mainz 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://ma5xfestesek.blog.hu/api/trackback/id/tr317423420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása