figurafestés

figurafestés

Női arc festése

2014. július 19. - MA5X
Painting Jam-en Szabolcs megkérdezte, hogy meg tudnám-e mutatni azt, hogyan festek normál esetben nagyobb méretü figurákon arcot. Örömmel megmutattam, bár máig úgy érzem, hogy a bemutató nem sikerült túl jól. Úgy gondoltam, hogy esetleg másnak is érdekes lehet a dolog, így ide is leírom + készítettem (sajnos szokásosan béna) képeket.




Az indulás / Alapok


Meleg idő és amiatt, hogy nyugodtan tudjak fotózni wetpalettet használtam, nem a megszokott CD-s megoldásomat. Először a szineket szeretném megmutatni:

Bal felső részen a bőr szinéért felelős szinek vannak: VMC-Ivory, P3-RynFlesh, P3-MidlundFlesh, GW-BestialBrown

Jobb felső rész a bőrtónusokért felelős: VGC-DarkFlesh, GW-CatchacanGreen, GW-LichePurple, VAC-DarkSeaBlue (vaku miatt egész világosnak tűnik)

Bal alsó sarok elsősorban a makeup és az arcpír színei: GW-BaalRedWash, VGC-FalconTurqiose

Jobb alsó sarok a szemhez kellett: VGC-DeadWhite, VAC-Black

A képen van még a két ecset amit használtam. Egy öregebb már heggyel nem rendelkező elsősorban a nagyobb felületek miatt és egy olyan, ahol a hegy még mindíg tökéletes. Volt még egy harmadik ecset is, amivel a szineket vettem ki a palettára, ez egy nagyon rossz minőségü, olcsó ecset volt.

Alapban csak a nagyobb fejen szerettem volna megmutatni a dolgot, de végül úgy döntöttem, hogy egy kisebb fejet is megfestek, hogy lehessen látni a különbséget és a kihagyott lépéseket. 'Sajnos' erre egy KingdomDeath-es fejet választottam. Hogy miért sajnos? majd kiderül hamarosan.

 Alapban a fejeket feketére alapoztam egyetlen egy ok miatt: így a rések biztos sötétek lesznek, ha ki is hagyok valamit, akkor sem fehéren csillan vissza. :)

Alapszínnek a MidlundFlesh-t választottam. Egyrészt mert egyik kedvenc bőrszinem (GW, Vallejo szvsz rosszabb), másrészt, mint minden P3 festék egész jól fed feketén. A kép az első réteg után lett fotózva. A bőr még nem kicsit foltos.
 Végül a homogén alaphoz három réteg kellett.










Árnyékok


 Az első árnyékot a MidlundFlesh és a BestialBrown keverékével kezdtem, hogy ne legyen olyan durva az ugrás a két szín között.

A képen többé kevésbé látható, hogy hova kerültek a sötétebb színek. Továbbá, hogy itt még pontosságra nem igazán törekszem.
Jópár olyan hely is színt kapott, ami késöbb világosítva lesz, de ez itt nem gond, mindíg, minden javítható.
Újabb kép a palettáról. Ami új, az a 2.5 kevert folt.
Az egyik a Midlund-Bestial keverék (bal részen). Nem tudok pontos arányt mondani, főképp, mivel általában úgy keverem a színeket, hogy az egyik felén az egyikből van több, másik felén a másikból, így valójában több szín is van, amiből választani lehet.

A másik folt a sötét árnyék, amit elég gyakran a következőképp csinálok: veszek egy adag BestialBrown-t, majd ahhoz adok a zöldből és lilából.
Ezt az 'adjunk hozzá lilát' dolgot Tippi is használja, de mint itt a képen látható én nem adok hozzá annyit, hogy tényleg lila legyen, csak annyit, hogy sötétítsen és lehessen érezni a lilát, de ne lehessen látni.

A végső mégsötétebb új szín az előző és a DarkSeaBlue keveréke. Itt sokat kell játszani, mivel a kék nagyon erős (itt is, végül alig pár helyen használtam emiatt).
 A kevert sötétebb barna színekkel egyre kisebb részeket megfestve kb befejeztem az árnyalást. Itt azért sokszor jól jön a wetpalette, hogy ha még kicsit módosítani szeretnék a színeken, akkor vissza tudok menni és pl még jobban meg tudom erősíteni az árnyékokat.
Itt megjegyezném, hogy a kisebb figurán nem volt szükség a legsötétebb színre, egyszerűen a mérete miatt nincs rá igazán hely.

Plusz el lett kezdve a szem megfestése. Első körben a szemüreg egy sötét színnel van kitöltve (általában feketével, de most pl a legsötétebb(kékes) barna + fekete keverékkel)

 Bármely meglepő a szemnél a következő lépés a szemgolyó megfestése egy világos színnel. Ez esetemben legtöbbször Ivory volt, de bármely törtfehér megfelel (akár kékes szinek is, mint GhostWhite vagy SpaceWolfGrey). Amire vigyázok, hogy maradjon egy NAGYON vékony sötét vonal.

Plusz az alapszínnel kicsit kijavítottam a szem alsó részét is, mivel melléfestettem.
 A következő lépés az írisz és pupilla megfestése.
Nna itt anyáztam egy kört a KD figura választása miatt. Aki nem tudná egy KD figura feje nem olyan elnagyolt, mint a GW-s fejek, így jóval kisebb, ami azt jelenti, hogy pl a szem rettentő apró.

Az íriszhez egy apró trükköt használtam. Egy kihegyezett fogpiszkálóval lett bepöttyintve a pupilla (kis figurán simán feketével, nagyon sötétkékkel). Ennek előnye, hogy jól irányítható és mindkettő ugyanakkora lesz (azért gyakorolni kell).
A nagy figurán van extra hely, így ott az íriszt világosítottam egy újabb (világoskék) pöttyel, majd tiszta fehérrel belepöttyintettem a csillanást.
Hozzátenném, hogy a szemek rendes megcsinálása nem könnyü dolog és valójában még a könnyítéssel is kb ötször újrakezdtem a szemeket a sötét színtől indulva újra és újra.

Világosítások


Először MidlundFlesh-el pár helyen visszajavítottam a kiemelkedő részeket és nagyon híg változatával finomítottam az árnyék-alapszín átmeneteken.
Majd igazából 3-4 lépésben(Midlund-Ryn keverék, Ryn, Ryn-Ivory keverék(, Ivory)) világosítottam a bőrt. Nagyon nem tudok mit írni róla. Alapvetően a világosítások íránya: homlok szemöldökük fele, arc arccsont irányában, áll, ajkak felett, orr hegye.

És persze volt jópár visszajavítás az árnyék színekkel vagy csak átmenet finomítások.
Itt a kisméretű figuránál elég volt kb a RynFlesh-Ivory keverékig menni. Megint ugyanazért, mint árnyékoknál is, nincs igazán hely többre. Persze, ha valaki akar, akkor lehet még világosabbra menni, de női arcokon kevesebb kontrasztot szeretek használni, mint férfi arcokon.


 Végül az extra effektek jöttek.

Makeup: simán a türkíz szín lett keverve bőrszínnel és felvíve a szem fölé, a szemöldökök alá. Az orr felöli részen a szín sötétebb és erősebb, oldalra haladva egyre több benne a bőrszín.

Arcpír és ajkak: Itt egy tutorialból átvett módszert használok, mivel a végeredményt imádom. Mindkettő annyi, hogy higított BaalRed-el több glaze-t rakok fel a figurára. Az arcra 3-4 elég (ettől pirosas, de nem piros lesz), az ajkakra jóval több,
amíg erősen vöröses nem lesz. Maga a szín egy sötét koszos barnás vörös, emiatt a hatás egész
természetes, nem rúzshatású.

A végeredmény


Először a paletta :)
Mint látható a szinek között össze vissza keverések. Egyedül talán a zöld-lila maradt úgy, ahogy volt, mivel az árnyékba keverésen kívül nincsenek használva.


És egy elmosódott(sorry) kép a végeredményről.



Egy apró megjegyzés a végére: Bár ezt a módszert és sorrendet használom legtöbbször, de mivel unalmas lenne minden figurát ugyanúgy festeni, így színek arányát, használatát mindíg variálom, nem ragaszkodom szigorúan ehhez. Lehet, hogy legközelebb Ivory helyett SpaceWolfGrey-t fogok használni a hidegebb bőr hatás miatt, vagy RynFlesh helyett pl BleachedBone-t (és árnyékokban több szürkét) az öregebb bőr hatás miatt. Vagy csak hagyom a fenébe az európai bőrtípust és a következő figura, amit festek néger lesz.

És egy összehasonlítás a KD fej és egy alapozott SM fej között.
Mint látható a kisméretű fejjel nem foglalkoztam annyit, mint a naggyal. Pl a szem és szemöldök közti rész is világos maradt.
Akárcsak az, hogy mennyivel kisebb a hivatalosan 32-25mm-es méretarnányú KD figura feje, mint a 28mm-es SM fej.



Nos kb. ennyi. Amire szeretnék megkérni mindenkit, akit érdekelt, hogy szóljon a témához hozzá. Tetszett-e, van-e benne hiba, stb? 
Ha Google szivatni akarna (mint Painting Jam-es írásnál többeket), akkor inkvizítor fórumon pl a Figurafestés topicban vagy a blogfigyelő topicban.


M.

A bejegyzés trackback címe:

https://ma5xfestesek.blog.hu/api/trackback/id/tr467423410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Lőrincz 2014.07.21. 16:45:48

Tök jó lett a leírás, bár nekem kicsit bonyolult ez a rengeteg szín egy nyúlfaroknyi fejen.
Talán ezért is nem lesz belőlem tehetséges festő.

Sztyopa
süti beállítások módosítása